teisipäev, august 11, 2009

Sellest, et kolm on seljataga..

Tartuffi esimene päev ..

TÖÖSTUSLIKUD MAASTIKUD / MANUFACTURED LANDSCAPES
Kanada 2006

Tartuffi ateena filmid on alati veidrad .. mis on vist hea dokfilmi eelduseks. Seekordne film rõhus, nagu kirjelduski vihjas, fotodele ja fotolikkusele. Ausalt üteldes ma olin üllatunud, et seal üldse mingi voiceover oli - ma olin peaaegu valmis poolteist tundi sõnatuid maastikke vaatama. Mingi tempo ja abihääl oli aga olemas ja tegi oma tööd.. Üldmulje jäi meeldiv, kuigi kuna ma sain istekoha rõdul, siis pidevalt käis mõttes läbi, et see oleks nii palju parem kui ekraan oleks suurem, selgem - ma tahtsin näha detaile suurel pildil, aga ei näinud. Ainult niipalju, et nad on olemas. Ja ei saa jätta märkimata seda meeldiv-pretensioonitut esitusviisi, mis ei tundunud "oi-oi"-näpuviibutus vaid lihtsalt liikuvad pildid asjadest, mis on.

Andsin hindeks 3/5

TANDOORI ARMASTUS / TANDOORI LOVE
Šveits, Saksamaa, Austria 2008

Raeplats oli rahvast paksult täis. Ma küll laekusin ausad 10 minutit enne algust, aga kohta istumiseks esimese 2/3 osas ei olnud. Selleks hetkeks, kui ma selles veendusin, oli ka ülejäänud kolmandik rahvast täis. Nii pop siis. Alguse värk. Kontorist sai haaratud tool (aitäh idee eest, K), mate näppu ja kolmanda rea vasaktiiba!

Film oli aga saast - mõttetuvõitu võlts jant tagasihoidlike näitlejate, stsenaariumi ja muusikaga. Rahvale aga näis meeldivat. Mitte et see mingi näitaja oleks, õnnetuseks ootuspärane. Positiivne nüanss oli veel napakas saksa keel, millest oli isegi sidesõnadest pea võimatu aru saada.

Andsin hindeks 2/5

MADE IN HUNGARY / MADE IN HUNGÁRIA
Ungari 2009

Ei saa väita, et mul 60-ndatega või tolle aja rock'n'rolliga väga palju positiivseid kogemusi oleks olnud, aga pärast mõõdukalt nüri kulinaariajanti haaras napaka huumoriga ungarikeelne pila üllatavalt hästi kaasa. Päris mitu korda sai naerda, muigamise kohti aga jagus pidevalt. Pilt oli ilus, heli niisamuti, tegevus ei taotlenud just originaalsuspreemiat, aga ei olnud ka 100% etteaimatav. Lisaväärtusena tõlgendamisruumi rebel-olemise eesmärkidest ja julgusest oma uskumise/õiguse eest seista..

Andsin hindeks 4/5 (no ei saa komöödiale täissilmi panna, kuigi hetkeks kaalusin).

... ja homme jälle!

Jei!

Sildid: