neljapäev, august 13, 2009

Sellest, et üheksa on seljataga..

.. möödus jällegi üks päev.

RAHA TEGEMINE / LET´S MAKE MONEY
Austria 2008

Senistest Ateena-filmidest kõige parem, tehes just seda, mida dokumentaalilt tahaks - avastust, et midagi on korrast ära, ja sületäis lahtisi otsi, mis võivad olla probleemi ja/või lahendusega seotud. Sõltumata konkreetsest teemast (raha) oli olulisem üldisem situatsioon: balansseerimine pragmaatilisuse ja eetilise vahel. Rääkimata sellest, et ka need mõlemad äärmused ei ole kuigi selgepiirilised. Kuskil on ühisosa, kuskil on ühendi täiend. Kombineerides selle inimkonna mitmekesisusega, saab ennast tajuda veidras kompotis. Mul on pisut kahju, et mul ei olnud aega paartunnikest kuskil pingil istuda, vaadata suvalist tuules õõtsuvat puud ja mõelda, mida see kõik minu jaoks tähendab..

Andsin hinnanguks 5/5

MOSKVA, BELGIA / MOSCOW, BELGIUM / AANRIJDING IN MOSCOU
Belgia 2008

Väikesed inimesed väikeses maailmas oma veidruste, uskumise, tahtmiste, pettumuste, pseudo- ja pärisprobleemidega. Meeleheitlikkus oma haleduses. Õnneks piisavalt asiselt serveeritud ilusa pildi ja üllatavalt hea näitlejatööga.

Andsin hindeks 3/5, "Keskpärane" ei ole halb. Lihtsalt ma ei suuda anda kõrgemat hinnet asjale, mis mind häiris. Mis ütleb küll pigem midagi minu kohta, sest filmil oli rohkem mõju kui "keskpärasel" oleks olla tohtinud. Asjad ei pea olema positiivsed, et olla head.

LAASTATUD MAA / BADLANDS
USA 1973

Selle aja filmide kohta on mul väike eelarvamus, kuid see konkreetne teos oli särav! A little insane on hea koht olemiseks, see tagab mingi sisemise kindluse ja ütleks isegi rahu - nii veidralt kui see ka kõlab... ja loomulikult kokkupuude "päris" maailmaga. Või noh, teate küll - see maailm seal väljas. Austus! Usaldus! Reetmine kui ülim aususe vorm ja selle nii loomulik aktsepteerimine .. Ma tahaks seda filmi DVD'l kuskilt leida.

Andsin hindeks 5/5. Ei kahelnud hetkekski, kas maksimum ikka on sobilik hinnang.

Täna on hea päev.

soundtrack: Morcheeba - Part of the process

Sildid: