reede, august 14, 2009

Sellest, et kaksteist on seljataga..

Minu jaoks lõppes täna Tartuff. Homme ja ülehomme saab tartus küll veel filme näha, aga kuna mina olen Haapsalus blues'i kaemas, siis ma vist ühtegi järelejäänud filmi vaatama naljalt ei jõua.

INGLISE KIRURG / THE ENGLISH SURGEON
Suurbritannia 2007

Sain ka Ateenas põrandal istudes filmivaatamise ära proovida. Ei olnud eriti mugav: jalgu sirutada ei saanud, sest ka ees istuti. Lisaks oli kaadris pidevalt pea ja pats. Lausa üllatav, et ma suutsin mingi hetk hakata sellest läbi/mööda nägema. Film oli pisut pettumus. Kahtlemata oli huvitav vaadata kuidas kolpa auke puuritakse ja käbe vanake heietab/targutab, kuid mingit tunnetust või teemassehaaramist ei tekkinud. See film, mis minuni jõudis oli kui vaid üks aken suurest majast - kahtlemata kirjeldab see pisut ka maja, aga väga väikest osa ja sedagi vaid ühest kindlast vaatenurgast. Vähe.

Andsin 3/5 - jälgitav, kuid puudustega.

TUVIKE – VIIMANE SUVI NÕUKOGUDE LIIDUS / LA PALOMA / GOLUBKA
Venemaa 2009

Nüri. Klišee. Ebausutav, häiriv ja selle kõige juures veel etteaimatav, sekka mõned "vaata, ütlen seda" tüüpkaadreid. Isegi ma ise ei usu, et see film oli nii kehv, nagu mulle praegu näib. Ilmselt oli asi selles, et ebasümpaatne peategelane suhtles ebasümpaatse teise peategelasega, millele pakkus vaheldust ebasümpaatsed kõrvaltegelased. Vist üks külatädike oli osav ka kuigi pigem ebasümpaatne. Film tekitas mõtteid aja kulgemisest - vaatasin kella.

Ma olen optimist ja loodan, et sel filmil oli ikkagi sügav sisu või emotsioon või midagigi - kõik läks minust mööda. Mis on mul puudu ?

Andsin hinnanguks 2/5, sest madalamat hinnet ei olnud.

ASTROPIA
Island, Soome, Suurbritannia 2007

Samuti mõõdukalt valus film, kuid vähemalt hõikas pilt iga natukese aja tagant välja "Hei, see on ju napakas, onju?!". Ilma selle filtri oleks ilmselt väga valus olnud: Beibe raske elu, badass sponsor vangi läinud ja olude sunnil nohikute koomiksi- ja RPG-maailma avastamine. Oh, ok, tegelikult oli ikkagi pisut valus, kuid fantasy-teema parodeerimine tuli tegelikult päris hästi välja.

Andsin hinnanguks 3/5, sest olks patt eelmise filmiga sama hinnangut jagada - ma ei vaadanud selle filmi ajal kordagi kella.

 

Pärliteta päevast hoolimata jättis Tartuff sel aastal päris hea mulje. Ilmselt eilse päeva filmide pärast, mis mulle kõik meeldisid. Tore on ka see, et ma suutsin ilma end liiga kurnatuna tundmata ära vaadata kõik 12 filmi, mis plaani sai võetud. Tartuffi-teema lõpetamiseks reklaamin ka ühte mõnusat klippi..


.. ja inimesed! Kellel võimalik, toetage TartuFFi, näiteks ülekandega. Tasuta lõunaid ei ole olemas, meile on lihtsalt antud endal valida, kui palju on see meie endi jaoks väärt. Üleskutse aususele iseenda vastu.

Soundtrack: Indigolapsed - Ma tulen teiselt poolt

Sildid: