reede, november 21, 2014

Sellest, et sponsor jagagu ise oma nänni..

Parem hilja kui mitte keegi. Sain teada, kuidas sel aastal PÖFFi publiku lemmiku hääletamine käib. Treiler räägib ainult sponsorite nimedest ja võimalikest auhinadest. Kõigest umbes 7 seanssi hiljem (ja alles aktivistil nööbist haaramise tagajärjel) sain aga targemaks..

Ennemuiste sai anda igale filmile SMSiga hinde, millest selgus parima hindega film. Uus süsteem on aga uuenduslik samm eelmisse sajandisse - kirjutage paberitükikesele oma lemmikfilm, postiindeks jne. PÄRISELT?! Paberile?! Õnneks ei pea tigupostiga Gonsiori tänavale saatma.

Isegi kui telekomi partneritega diilini ei jõutud, ja oma veebimeistrile käib kolme väljaga sisendvorm üle jõu, siis kui raske oleks olnud teha kasvõi surveymonkey veebivorm? Paber aga on kohmakas, kulukas (mõelgem näiteks andmetöötluse peale), mis piirab ajaliselt ja kohaliselt hääletuses osalemise võimalusi. Hmm, mul vist ei ole enamasti pastakatki kaasas..

Lisaks publik saab ütelda ainult oma "lemmikfilmi". Kui mul on plaan vaadata mõnikümmend filmi, siis ma ju ei tea seda ühte lemmikfilmi enne kui kõik mu kavasse plaanitud filmid on ära vaadatud. Sellise skeemi juures on ka veider otsus iga päeva hääletajate vahel loosida mingit nänni välja, sest kaalutletud lemmikfilmi saab valida ainult pärast viimast nähtuv filmi. Nännijagamine varem ergutab külastajaid küll jooksvalt hääletama, aga parimal juhul hetkeemotsiooni nimel. Halvimal juhul lihtsalt tasuta loosis osalemise nimel suvalise filmi heaks. Kas eemärk on tagasiside või nänni jagamine?

Hea tava järgi võiks olla ka täpsustatud milleks täpselt kogutavaid isikuandmeid kasutatakse. Lõhnab natuke spämmi-adressaatide kogumise järgi.

Publiku arvamuse tegelik küsimine ergutaks PÖFFi külastajaid olema rohkem kaasatud terve festivali jooksul ja annaks korraldajatele adekvaatsema pildi publiku meelsusest, hinnata trende, hinnangute jautust, osalusprotsenti jne. Nännist lahtisaamine on hoopis teine eesmärk ja seda on võimalik ka palju lihtsamalt korraldada - astuge suvalisel hetkel saali sisse, rida 6, koht 8 - palun. Raske on uskuda, et selline publikuhääletuse formaat oli teadlik, kaalutletud otsus. See on kurb, kui PÖFF meedias oma staatuse/tuntuse tõusuga trummitagumise kõrval teeb lihtsates asjades vähikäiku.

Ja kahju, et sel aastal ei ole uut PÖFFi filmialguse treilerit. See on igal aastal olnud üks asi, mida põnevusega oodata.

Soundtrack: Pöff kinotreiler 2009 (Brenda Lee)

Sildid: ,