esmaspäev, jaanuar 01, 2007

Sellest draakonipiinajast põllupidajahakatisest..


Taaskord - tore situatsioon, kus Imre leidis, et ta tahab kinno. ASAP. Ja kuna üksinda kinos käimine tundub mulle nagunii kuidagi masendav, siis oli jube varemast kohatud situatsioon : "Hei, Oled tartus? Mingi kino @ekraan poole tunni pärast?".. Ja õnnistatud olgu inimesed, kes selliste üleskutsete peale haledaid vabandusi välja mõtlema ei hakka, vaid rõõmsal meelel minuga ühinevad. Seekordne sihtmärk oli siis "Eragon" ja abistav jõud AJ.. 'Täh.

Et siis film. Kuna kuulujutud olla kõnõlnu, et Paolini olevat ise olnud kirjutamise ajal väga pägalik, siis ma ootasin midagi hirmsat. Midagi Belialsilikult lühinägelikku versiooni Sõrmuste saagast vms. Selgus juba vana tõde, et eestlaste vastu ei saa - Paolini maailm ja tegevustik sisaldas isegi üksikuid seoseid ja niite, mille mõju ja olemus selgus alles suisa minuteid hiljem. Nagu viimase aja selle žanri filmidele kombeks, nägi maailm tegelikult ilus ja veenev välja. Näitlejad said oma tööga üsna meeldivalt hakkama (pean silmas peamiselt: Malkovich, Carlyle, Irons). Aga..

Kuidagi väsitav on see "Chosen one" ja "Kogu maailma saatus on sinu kätes", "It's the heart that matters" jms Ma mõistan, et noorsugu vaatab ja õpib ja teeb järeldusi, aga .. no üllatage palun natukenegi! Btw, pägalikke oli kinos rohkem kui mõni. Eriti palju oli kinos see pägalik, kes toksis jalaga vastu (minu) istet sagedusega umbes 2Hz.

Ja miks pahadel tegelastel on näost näha, et nad on pahad ? Ma peaaegu nautisin kurja manatarga (sorcerer) Robert Carlyle välimust filmi alguses.. Loomulikult, et lapsed aru saaks kui kuri ja paha ta ikka on, muundus ta filmi lõpuks mingiks wannabe zombiks. Päh!

Hoolimata sellest, et imdb väidab selle olevat supersaasta filmi (4.9/10), siis sellegipoolest: ärgem kohkugem, tegelikult on see täiesti vaadatav film. Vähemalt ilus ja seegi on pool võitu. Kui sa ei oota, et see lummaks sind päevadeks ja õpetaks sulle võitluskunste ("I know Kung-fu!"), siis ma usun, et pole ka põhjust seda saastaks pidada vaid selle pärast, et autor on veel rookie.

Mina annaks 68%. Uskuge mind, tegelikult ma ei ole väga leebe hindaja.

Sildid:

2 Comments:

Blogger Ray D. Noper said...

Õnnistatud olgu hasartmängijad, jah ? 1 kinopilet on 85 krooni, kui arvestada, et film on tehtud algaja autori nõrga lasteraamatu järgi on tõenäosus kvaliteetmeelelahutusele suhteliselt väike. Ma saan aru, kui ostad DVD odavate filmide kastist...

Ahjaa, ja muide, suhteliselt arvestatav filmihinnete kogumise koht RottenTomatoes annab sellele filmile 14%... go figure :P

2/1/07 08:18  
Blogger Ray D. Noper said...

ahjaa... selle filmi üks taglauseteks olevat: "Been to that galaxy, done that ring." (A.Salm, SignOnSanDiego)

16/1/07 07:50  

Postita kommentaar

<< Home