neljapäev, august 02, 2007

Sellest mida arvata säästuDVD'st ja ühest saksa filmist..


Seekord siis teeks reklaami ühele säästufilmile: Gegen die Wand. Mida on oodata filmilt, mille DVD maksis 1Tammsaare ? Tundus, nagu garanteeritud hea diil, arvestades, millist crappi ma olen saanud 3Tammsaareliste filmide seast. See pidi olema parem. Lihtsalt PIDI.

Seega, jõudnud koju, selgus säästu-DVD boonusprogramm: asjad ei ole kaugeltki nii lihtsad, et paned plaadi masinasse ja vaatad. Eiei, kuhu jääks nii sport ja pinevus? MPC leidis nimelt, et audio-only on mulle hea küll. Olin pisut teisel arvamusel ja otsustasin, et VLC-player on mind sellistest olukordadest alati päästnud ja päästis ka. Pilt ilus ja korralik, menüügi toimis, sain valida eestikeelseid subtiitreidki. Valimikute tegemise rõõmuga peaaegu sama suur rõõm oleks näha neid valikuid rakendumas. PAraku mulle seda au ei pakutud, ja need subtiitrid kadunuks jäidki. Isegi lätikeelseid ei antud mulle. Kuna mul ei olnud mingit kiusatust lapsepõlve meelde tuletada, kus sai vaadatud saksakeelseid filme ja ise sisu juurde mõeldud, siis tuli legaalselt soetatud filmi vaatamiseks DVD aviks rippida ja veebist subtiitreid otsida. Millega ma ka mõningase viivitusega kenasti hakkama sain.. Aga point: ei ole olemas tasuta lõunaid või odavaid filme, vaid on lõunad, mille teised on ära põlanud ja mis sulle endale ka ei meeldi ja DVD'd, mille vaatamiseks on vaja enne tunde tööd teha.

Aga film ise ei olnudki paha, millele võib viidata ka rida imdb'st:
Awards: 23 wins & 11 nominations

script: 6/10
spoilereid ei jaga, ütelgem vaid: veider, mõned üllatused, mõned head kohad dialoogides.. aga selle filmi parimaks küljeks ei ole skript.

visual 6/10
Lihtsad asjad mõjuvad alati. Valgus ja lage maastik vs pimedus ja hämarad tänavad. Mittehärivuse oleks isegi võinud punkte juurde anda.

music 7/10
Kellele meeldib türgi muusika, käsi püsti. näed kätemerd? mina ka mitte. Arvestades filmi sisu ja vastava kultuuri rolli selles, siis see ei häirinud üldse (ma olen nii salliv, nii salliv). Lisaks annab boonuspunkte Depeche Mode "I feel you" taustaks autoga seina sõitmisele. Filmi parim koht. Ja see peatükieraldajabänd oli ka lahe.

storytelling 8/10
Ei, ei olnud igav. ei vaadanud kella. Ei, ei teinud puust ja punaseks. Ei, ei olnud wannabe-diip. Lihtne, veider, mõjuv.

acting 7/10
Ei ole halba midagi ütelda. Ilmselt oli abiks ka see, et tegu oli minu jaoks tundmatute näitlejatega. Birol Ünel tuli vähemalt oma rolliga hästi toime. väiksemad rollid olid pisut krobelisemad. Aga need pole ka nii olulised.

afterthoughts 7/10
Erinevalt näiteks Thomas Crowni afäärist ei rikutud selles filmis lõppu ära (spoilereid endiselt ei jaga). Pärast filmi oli pea tühi. Maailm jäi aeglaseks ja kuskilt servadest hakkasid kummitama mõned fraasid, DM ja lõpulugu "Life's what you make it".

summarum: 68%
Väike meeldiv euroopa film.

soundtrack: Depeche Mode - I Feel You

Sildid: