esmaspäev, veebruar 09, 2009

Sellest, kuidas ma proovin haiglasolemist..

Täna saatesarja "Tunne oma kodumaad" erisaade: tervishoiusüsteem. Seekord külastame TÜ kliinikumi ja proovime haiglasolemist...

Ehksiis: kauaoodatud sündmus, kus ma lasen ennast pulkadeks laiali lammutada ja siis (loodetavasti) õigesti kokku tagasi panna. Kuna see on minu jaoks üsna uudne ja haruldane sündmus, siis antagu mulle andeks, kui ma oma Ahaa-momente ja lihtsalt heietusi pisut kirja panen.

Esiteks vastuvõtus oli sõbralik töötaja, kes küsis mult muuhulgas kontaktisiku nime. Ütlesin õe nime (ei või iial teada, kuhu ja kellele nähtavatele paberitele see jõuab ja kas see võib mulle pisut paremat teenust tagada :P). pärast väikest toksimisaega tuli 
- "kas sündinud aastal (vale sünniaasta) või aastal (õige sünniaasta). Ah (õige sünniaasta)? Kas ta telefoninumber on ikka (õige number)?"
Seepeale oli kohe professionaalne kretinism - kust nad need andmed saavad ? Loomulikult head vastust ma sellele ei saanud, küll aga õpetliku lookese Viljandi linnast Harjumaal.

Misjärel ma kohtasin oma palatikaaslaseid.. Vana Mees, kes kuuleb halvasti ja oigas esimese poole päevast (teine pool on veel ees) ja jättis üsna vähekontaktse mulje. Teine palatikaaslane osutus Narvast pärit venelaseks , nimetagem teda M. Väga lahe on suhelda, kumbki oma keeles ja pingutades, et lihtsamaid sõnu kasutada. Arvestades minu "mama-papa-kalbassa"-sõnavara olen ma isegi üllatunud kui paljust ma aru saan. Tema näib mind paremini mõistvat.. või siis lihtsalt tema räägib rohkem :P Inglise keelt ei hakanud isegi välja pakkuma, sest vene keelega on palju lõbusam ..
 
Väikesed väljanopped minu uutest teadmistest:
0) M tahtis Piiterisse ravile minna, aga paberikraam oleks keeruliseks teinud.
1) narva 14 koolist on vaid 1 eesti kool ja 13st vene koolist vaid 2-s õpetati eesti keelt. Narvast KEEGI ei räägi eesti keelt. Kes räägib, sellega võivad juhtuda ebameeldivused (õõ?!). Ei hakanud keelseaduse rakendamise kohta täpsustama ega ka seda mis need ebameeldivused täpselt olla võiks..   
2) Kui ma püüdsin pisut kooliprojekti teha, siis tulid jutuks kõnekäänud seoses töötava hobuse suremisega ja "las traktor töötab, see on metallist". took some time :P
3) Paljud inimesed kaotavat tehnikat kasutades mõtlemisvõime (taskukalkulaatori ja autonavigaatori näitel). Veider mõelda, et ma sellest kõigest tosina "mismis?"-küsimusega lõpuks aru sain .. 
4) häkkerid - need tegelased, kes võtavad vasakult ja paremalt raha kui tuju tuleb ja elavad happily ever after.

Ilmselt heietan kunagi veel.. Ma saan seda mini-maailma ja veidrat ühiskonna mudelit siin ju ilmselt veel mõned ajad imetleda.

Sildid: ,

1 Comments:

Blogger meRilin K said...

khm.. riigiasutustel vististi on ligipääs sellisesse toredasse kohta nagu RR (the rahvastikuregister), seal teadupärast on igasuguseid andmeid kirjas inimeste kohta..

9/2/09 19:29  

Postita kommentaar

<< Home