pühapäev, märts 09, 2008

Sellest kuidas mõtte jõul asju liigutatakse..


Iga päev õpib midagi uut. Tänase suurimaks saavutuseks tuleb pidada situatsiooni, kus täiskasvanud inimene demonstreerib sulle kuidas mõtte jõul asju liigutada saab.. Lubage ma püüan kirjeldada pisut etendust..

Kuna mõttejõud ei ole nii suur, et laualt vaasi tõsta (mida ma esialgu välja pakkusin), siis osutus katsevahenditeks nõel&niit. Niit oli nõela taga nii et ühe käega niidist hoides rippus nõel niidi küljes ja nõela teravam ots toetus vastu teise käe peopesa. Toonud käsi teineteisele veelgi lähemale kaldus nõel raskusjõu sihist kõrvale, kuid niit hoidis seda peopesale langemast. Selles olekus said nõela pea osutada ette või taha, vasakule või paremale.. Ja siis ma nägingi, kuidas mõõduka pingutusega "ainult mõtte jõul" liikus nõel akna poole, siis uue mõtte jõul enda poole ja finaaliks sai veel pandud nõel mõtte jõul ringe tegema.

Paraku see katse tõestas mulle vaid vana ja äraproovitud võtet mõttega asjade liigutamise jaoks : kasutades inimlihaseid teo täideviimiseks. Selle tõestuseks tõstsin ma võidukalt väljahõikamata Heureka saatel kahvli! Ja kõrgele! Ja üsna minimaalselt pingutades. Publikumi minu trikk paraku ei vaimustanud.. mis on ka mõistlik, sest see on ikka ilgelt vana trikk. Neid ei vaimustanud ka see, et ma püüdsin neile seletada, et üleloomulikku pole siin midagi, ja et nõela terava otsa ja niidist kinnihoidmise punktide abil kirjeldatud sirge vähimgi kõrvalekalle raskusjõu sihist tekitab nõelale jõu ja sellele vastava kiirenduse ning et jälgitud eksperiment tõestas vaid käe liigutamise oskust. Oeh-jah. Sa räägid 10. klassi füüsikast (või varasem?) ja sulle mainitakse, et sa ajad asja liiga teaduslikuks.. Wtf? WTF?

Edasi liikus jutt ka karmavõla ilmsest eksisteerimisest, näiteks mingi mõisateenijast kauge esivanema ootamatust jõukuse kasvust, mis takistab ühel kaugel järeltulijal Äksi tervendaja juurest abi saamast. Võttes fakti, et Äksi vanamees ei suutnud imet teha ja üldtuntud aksioomi, et karmavõlaga inimesi ju ei saagi ju aidata, on ju ilmne et karmavõlg eksisteerib. Matemaatik ja realist minus püüdis sel hetkel juba vestlusest väljuda närides mõttes sõrme ja pannes ego laulma ikka-alleaa-ja-alleaaa, kuni kogu aas sai leelut täis.

Ma mõistan, et müstitsism on huvitav, ergutab mõttetööd ja päästab vastutusest jms, Igati tore kui sellesse suhtuda kui teoreetilisse mudelisse või .. noh, seal vist ei ole mingit või'd. Punkt.

Lõpetuseks väike mõte jõuluvana ja reaalsuse sarnasustest. EL väitis (või vahendas), et "Reality is that which when you stop believing in, doesn't go away". Tegelikult on jõuluvanal samad omadused. Sa küll ei usu, aga ikka tuleb kolm kuud aastas näha mingeid punaseid juppe kuskil kaubamajades ja postkaartidel ja mujal. Etsiis see, mida sa eiusu ja mis äraeilähe on kas reaalsus või jõuluvana.

ho-ho-ho.

soundtrack: Amorphis - Elegy

Sildid: ,

9 Comments:

Blogger Delorez said...

Ja kui ma juba siin mölisemas olen (eelmise postituse all), siis ei saa mitte vaiki olla ja mainimata jätta, et idee depressiooni mõttejõul ravimisest on sama ogar kui asjade mõttejõul liigutamisest. Ma ei saa, see on mul ikka hingepeal, et Sa võid minust sihukest lollust uskuda, et depressiooni pole olemas ja ma mõtlen selle ise välja vmt. Seda ei saa küll kümnenda klassi füüsikaga tõestada, aga üheteistmenda klassi keemia kärab küll.

11/3/08 09:47  
Blogger Imre said...

Mõtte jõuga mõtete suunamine on pisut teine ooper siiski.

Ja ma ei väida, et depressiooni pole olemas ja et see on 100% juhtudest ravitav ainult "mõttejõuga". Mida ma väidan, on hoopis see, et 100% juhtudest on see leevendatav sobivalt oma mõtteid suunates ja asju-olusid tõlgendades.

Kui ma suureks saan, siis võtan ehk selles osas pisut rohkem praktikat, siis ma saan sellest veel veenvamalt rääkida. Senikaua aga jätkem mulle mu usk endaveenmise kõikevõitvasse jõusse :P

11/3/08 12:04  
Blogger Ray D. Noper said...

Oh, kõik asjad on "leevendatavad" ainuüksi mõttejõuga, kui seda va eneseveenmisoskust on piisavalt palju. Iseasi, kas ajutine leevendus on eesmärk. Võib ju ennast põlema panna ja seejuures end ka veenata, et tegelikult on mõõdukalt soe lihtsalt, aga see ei päästa põletushaavadest, eksole.

Aga eelnevale teemale, mõttejõuga asjade liigutamisest ja karmavõlast jne. - kas sa ei teagi, et suurim inimõigus on õigus parajuttu ajada ja et inimõiguste kohus peaks kõige karmimalt karistama neid, kes parajuttu avalikult mögaks nimetavad ? :P

11/3/08 18:04  
Blogger Imre said...

Kui sa oled ennast põlema pannud (noor püromaan!), siis ma arvan, et ka ajutine leevendus on abiks, näiteks kümneks minutiks oma põletushaavade mittetunnetamine. Pööran tähelepanu sellele, et oskus mõttejõul leevendada sellist ebameeldivat olukorda EI tähenda, et peaks tahtma ennast põlema panna. SÜgaval su sees (kohe püromaani taga) on vist ikkagi mingi emopõngerjas, sõrmed põletushaavade ootuses värisemas.

Ja "suurimast inimõigusest parajuttu ajada" ma ei tea midagi, ehk annad viite vastavale dokumendile ?

11/3/08 23:57  
Blogger Ray D. Noper said...

Bgrit, sa nagu pingutad mittearusaamise koha päält või tuleb see sul, nagu tavaliselt, naturaalselt välja ? Põlemapanemine ei ole siinkohal üldse point, inimesed lõiguvad ennast, heidavad ogadele pikali, midaiganes - eneseveenmine, et tegelikult ei ole häda, võib ajutiselt valuaistingu varjutada, kuid vigastusi ära ei hoia (selleks on teised meetodid, kui üldsed).
Umbes nagu sina, eksole, võid küll ennast veenda, et oled normaalne ja hea inimene, aga su "väikesed kreeka vägilased" (Oidipus, Narcissos, jne.) hoolitsevad ikkagi selle eest, et sa mõtlematu idioot oleksid.
Sa võid ju silma kinni pigistada, ent see sind ei päästa - pea teki alla peitmine kaitseb ainult kirjanduslike ja kujutlusvõime loodud kollide eest.

Selle teise teema koha päält - vaata skeptik.ee kommentaariumi.

12/3/08 09:50  
Blogger Imre said...

Ma mõistan, et sa saad aru omavalitud 30% sellest, mida ma ütlen ja ignoreerid ülejäänud 70% + konteksti :P

Kollide eest kaitseb kaine mõistus, mis on hoopis teine teema. Mina räägin asjade ümberhindamisest kui mõni "koll" on paraku siiski püksisäärt purema jõudnud. Millest sina räägid ? On sul üldse midagi ütelda või sa lihtsalt teed seda, mida harilikult ?

Mõtlematu idioodi osas jään ma paraku eriarvamusele, aga mu väikesed kreeka vägilased meeldivad mulle. Kui sulle ei meeldi, siis sul on alati võimalik võtta meetmeid nendega kokkupuutumise vähendamiseks.

Kõlab lihtsalt?
Ongi lihtne - ühine "mõtlematute idiootide" koondisega.

12/3/08 10:15  
Blogger Ray D. Noper said...

OK, ma sõnastan võibolla sulle pisut arusaamatult - ütleme siis nii.
Kui sind põlema pannakse (NB! Mitte isetegevuslik projekt), siis veenmisoskusest jääb väheks, et põletushaavu vältida.

See "harilikult" - kas sa mõtled seda, et juhin tähelepanu loogikaveale või mölisnen niisama ? Kui esimest, siis jah, seda juhtub, kui teist, siis - sa oled lihtsalt nii suurepärane õpetaja olnud :P

12/3/08 10:38  
Blogger Ray D. Noper said...

Ahjaa, veel paralleele - see on nagu umbes sa veenad ennast, et sa tegeled kooliasjadega ja lõpuks lähed ikka jooma - veenmine ei tee asja korda veel :P

12/3/08 11:19  
Blogger Imre said...

alar: "Kui sind põlema pannakse (NB! Mitte isetegevuslik projekt), siis veenmisoskusest jääb väheks, et põletushaavu vältida."

Palun enne loe mu vastust kui sa vastu hakkad bashima. Minu eelmisest kommentaarist:
"Kollide eest kaitseb kaine mõistus, mis on hoopis teine teema. Mina räägin asjade ümberhindamisest kui mõni "koll" on paraku siiski püksisäärt purema jõudnud.". Ma ei väidagi midagi põlemapanemise vältimise kohta. Aed ja aiaauk, get it ?

Seoses kooli ja joomisega, ma ei näe seal midagi mis vajaks "kordasaamist". Seda enam, et sinul pole adekvaatset ülevaadet neist kummastki.

Juuresolevaga ühtlasi teatan, et ma ei vasta rohkem su kommentaaridele. Ma usun, et neil ei ole mingit olulist sisu ega seost teemaga ja et su eesmärk on vaid püüda möödarääkimiste ja "ise-oled-loll"-argumentide abil mingit haiget tähelepanuvajadust rahuldada. Ma palun sul austada mind ja seda blogi ning seda edaspidi oma kommentaaridega mitte risustada.

12/3/08 17:41  

Postita kommentaar

<< Home