kolmapäev, november 30, 2011

Sellest, mida nähtud 15.-ndal Pöffil - ülevaade vol 4

Üks Pöffi abiline küsis mult, kas mul filmid sassi ei lähe, kui ma järjest samas saalis kolm seanssi võtan..

Jah, tunnistagem, et see on pisut tundmustega laristamine, kuid millise filmi ma peaks siis ära jätma? Enne nägemist ju ei tea, milline neist võib olla just see ÕIGE pärl. Mul on alati võimalik rohkem pühendumist ja tähelepanu nõudvaid teoseid hiljem üles otsida ja uuesti vaadata .. selle eelduseks on aga see, et ma tean, millised on pühendumist väärt.

Väsimus hakkab kohale jõudma, kuid kinno minemata ei saa ka jätta.

Allpool järgmised kogetu kokkuvõtted ..

Isikutunnistus / Identity Card / Obcanský prukaz

Ondrej Trojan, Tšehhi-Slovakkia, 2010
Programm: Panoraam

identityCard_2Mässumeelsed noored 70-ndate Tšehhimaal. Läbiv teema on vastuseis võimuga, nii avalik kui ka varjatud jälgimine, kaebamine ja võimetus ise oma elu kontrollida.

Ideelt ei midagi rabavalt uut, kuid sellegipoolest ilus ja nooruslikult värskendav film vabadusepüüdest sel jabural ajastul. 

Hinnang: 6/10

Siber, Monamour / Siberia, Monamour

Slava Ross, Venemaa, 2011siberia-monamour_2
Programm: Panoraam

Film jättis küll sisuliselt natuke pettumusttekitavalt lihtsakoelise mulje, kuid piisavalt hea korra vaatamiseks - ilus-kõle loodus, tühjaks jäänud külad, isamaa kaitsjad villisega väikesel metsateel hoora otsimas ja külamehega viina võtmas.

Uuemad vene filmid on rohkem kui korra mind positiivselt üllatanud - vähemalt trööstitute kaadrite leidmise peale on nad meistrid. Omamoodi ehe.

Hinnang: 5/10

Täiuslik meel / Perfect Sense

Perfect-Sense-Wallpaper-01David Mackenzie, Suurbritannia, 2011
Programm: Panoraam

Minu oodatuim film käesoleval Pöffil. Inimkonna lõpu teema kombineerimine tajude väärtuse ja väärtustamisega. Sekka torkeid inimeste käitumise pihta ja meeldetuletusi sellest, et inimkond on tegelikult hämmastavalt kohanemisvõimeline.

Isegi kui natuke liiga palju hollywoodilikku maitset on juures, on see ikkagi ilus teos. Parimaks nautimiseks soovitan inimrohket kinosaali vältida - serveerida ühele ja hea helisüsteemiga.

Hinnang: 9/10

Püsimatud /Restless

Gus Van Sant, USA, 2011
Programm: 15 valitud teost

RestlessKaks morbiidset teismelist leiavad teineteist, saavad ennast ja teineteist paremini tundma, kuid kuna ühel on vähk ja vaid paar kuud elulootust, siis .. bla-bla-bla. Draamavinte omajagu üle keeratud ja peoga klišeesid peale.

Olen vist liiga ära hellitatud, kuid igapäevakinolik keskpärasus paneb Pöffi ajal nina kirtsutama. Mida rohkem selle filmi peale tagasi mõtelda, seda kehvemaks mulje muutub. Mulle meeldib pigem vastupidi.

Hinnang: 5/10

---

Ma olen küll ülevaadetega paar päeva taga, aga ei saa jätkata - uni nõuab mind endale. Homme peaks ehk mõistlikumal ajal ka tööle jõudma..

Sildid: ,