esmaspäev, september 03, 2007

Sellest, millest Imre mõtles Tartuff'i viimasel päeval..


Tartuff siis selleks korraks läbi. Tuleb rahulolevalt möönda, et jõudumööda sai filme vaadatud (vist 17) ja isagi mitu head või õpelikku linateost nähtud. Reekojaplatsi filmidest sai vaadatud täpselt pooled, enim meeldnuiks "Ükskord" ja "Veenus" - esimene ja viimane film ;) Stiili poolest tahaks ära märkida ka "Loomu poolest metsikud", mida ma tahan kunagi kindlasti näha ka nii et ma ei peaks pidevalt mõtlema sellele kui külm mul parajasti on. Samuti oleks abiks kui ma ei peaks filmivaatamise ajal nägema liigjoogiseid mõttetuid sägasid mölisemas, konisid maha loopimas, värava najal urineerimas jms. päh.

Religioonifilmidest jäi ainult kaks filmi vaatamata: mina ei ole ju süüdi, et mul on tööjuures nii-hirmus-huvitav (panna või mitte panna jutumärke?), et ei taipa kella vaadata. Igatahes märgiks ka ära paar õnnestunumat teost..
Näiteks "Hamburg Lectures" üllatas kõige rohkem. Seda nii stiililt, mis jätab linklaterigi seljataha (üks mees loeb paberitelt kõnet 2,5h. vaevalt liigutab ennast..) kui ka sisult: koraani tähtsus moslemi jaoks, selle lihtsus, karmus ja rakendatavus islamiriigi relvana uskmatute vastu. Pisut veider on kuulda, miks koraan ei keela moslemil mind tappa või omastada minu vara (k.a. naised-lapsed).
Meie. ja Nemad.

Meeldivate üllatuste sekka kannaks ka filmi "Devils playground", mis tõstis amisheid minu silmis märgatavalt: lihtsus, valikuvabadus, usaldus. Nende tehnofoobsuski on mõistetav ja isegi pisut imeteldav. Lihtne ja hästi jutustatud lugu, informatiivne pealekauba.

Ilmselt peab mõnda aega veel mediteerima saadud informatsioonil, kuid ma olen üsna veenunud, et minu religioonitolerantsi määrab küsimus vastava religiooni suhtumine enda ja teiste vabadusesse valida. Kuni religioon tegeleb iga inimese sisemusega, muutmisega või muutumisest hoidumisega, ma aktsepteerin seda.. veenvamaid ehk kiidan heakski. Kuid need, kes tahavad muuta maailma või teisi inimesi, ärritavad mind ja tekitavad paranoiat. Lolle ärakasutamiseks ja ärakasutama leidub alati ja igal pool. Murettekitav. Mul on hea meel, et ma elan domineerivalt ilmalikus riigis ja et mul on olnud religioonisunduseta kasvatus ja haridus.

Kunagi heietan ehk veel pisut ühest kindlast poliitilisest testamendist ja selle tähendusest ja mõjust ühele kindlale indiviidile..

Ööd.

Sildid: , ,