pühapäev, august 05, 2007

Sellest kuidas tekkis kiusatus usklikuks hakata..


Puhh leitud! Aitäh, J. Tähtede eest ka.

Olin sel nädalavahetusel paha ja ei läinud maale õele appi, sest mulle ei meeldi bussid. Ja ilmselt ei tahtnud piisavalt minna ka. Olen süüdi. Selle asemel leidsin, et ma vajan puhkust uueks töönädalaks, et olla produktiivne, kirgas kui kurgike ja tuua tulu. Peamiselt seisnes see vajadus siis kuskil pargis külg maas lebaskelles raamatulugemises ja püüdes mitte magama jääda. Kohati saatis mind edu. Vahepeal sai ka niisama hulgutud ja püütud aina paremaid ja paremaid lugemiskohti leida. Nii kõndisingi rüütli tänavat mööda. Põikasin vasakule, eemale lõunaks kohvikuotsimisest tüütuks muutunud tänavast, rohutirtsu manu (Tõnisson). Seal aga ei olnud varjulist kohta, Ülikooli ees turistid, kiire põige ja kiirendus paremale. Sprint 50 meetrit ja jälle: turistid! põige jaani kiriku varju, lahtisest uksest sisse ja ... viiulimäng tervitab mind. Elus. Muusika. Hea ka lisaks kõigele. Istusin siis pingile ja nautisin pooltunnikese (ehk? üsna ajatu värk oli). Herr padre liikles vahepeal (mind õnneks ignoreerides), vahel keegi tädi assisteeris viiulile oreliga (mitte kõige ebaõnnestunumalt), vahel keegi jagas mingeid lehti ringi (mind õnneks ignoreerides), vahel keegi käis ja teretas kedagi kättpidi (mind õnneks ignoreerides) ja mina istusin kirikus raamat põlvel lugesin "Vähktõvekorpust" ja kuulasin viiulimängu.
Idüll.
Mingiks hetkeks kogunes inimesi rohkem, nende seas üks naine väikelapsega, kellel oli pikk valge asi selga pandud. Sellest ja salamisi kogunenud rahvamassi suurusest järeldasin, et kohe läheb palehigis ristimiseks ja imbusin välja ..

Muuhulgas mõlgutasin mõtteid enda läbisaamisest religiooniga. Leidsin näiteks, et tegelikult ma ei ole usuvaenulik või aktiivne ateist. Pigem kirikuvaenulik agnostik. Kirik on organisatsioonina nagu Venemaa - kunagi suur, ülbe ja tugev, nüüd .. keegi ei tea kui tugev täpselt, aga enamiku ajast naljanumber, mis võiks eksisteerida vaid koomiksites ja delfi uudistes. Tegelikult, ei, seda teemat praegu rohkem avalikult edasi ei arenda..

soundtrack: Beatles - smth

Sildid: ,

1 Comments:

Blogger Ray D. Noper said...

Ma olen juba ammu rääkinud, et praegu eksisteerib Nõukogude Kirik mitte Kirikute Nõukogu...

6/8/07 08:59  

Postita kommentaar

<< Home