teisipäev, oktoober 21, 2008

Sellest jänesejahihooajast ja vastutusest..

Täna sõitsin jälle bussiga ja jälle olin ma unustanud kioskist (putkast:P) omale mõni pilet kaasa osta. Ohkasin ma raske elu pihta ja vabanesin mulle eile ootamatult sülle (taskusse) sadanud kahekroonistest. 16 jaaku, et säästa pooltund ja kiiremalt kesklinna saada..

Seega, olles õnnelik piletiomanik ja heljudes ebamäärastes mõtetes, tuikudes bussis, mis loksus mööda Riiat kesklinna poole, läks järsku ootamatuks saginaks. Mingi keskealine tädike spurtis kiirelt minu seljatagant välja, et minu ees olevat piletimulgustajat tarbida ja siis spurtis kiirelt neli sammu mulgustajast eemale. Väga nobe, väga osav. Eriti arvestades, et ma olin tal tegelikult ees. Siis mul tekkis ka väike aimdus, et kollaste kirjadega onud bussipeatuses on vist piletikontroll.

Lehvitasin oma piletit (kaks korda, kahele erinevale kontrollile) ja paratamatult nägin ka kuidas üks kontrollidest uuris hoolikalt eelpoolmainitud tädikese piletit. Pilet oli 8-kroonine, umbes kolmest kohast murdejoonega, servad narmendasid jne. Kontroll vaatas seda paadunud jänese töövahendit oma 10 sekundit, mina niisamuti - seekord olude sunnil oli see augud sisse saanud. Kommenteerisin irooniliselt pool-omaette, et "see olevat küll päevinäinud pilet", aga leidsin, et tädike pääseb sel korral puhtalt. Mina tean, et ta on jänes, aga tal on mulgustatud pilet!

Kontroll lahkus üsna nobedalt, võttes kaasa eemalt leitud "saagi", buss jätkas oma teed.. Mina mõlgutasin ikka veel, mida sellest tädikesest arvata. Põrnitsesin teda avalikult ja siis küsisin piisavalt avalikult kuuldava häälega, kas tal häbi ka on. Enne kui ma suu kinni jõudsin panna tuli kiirelt õpetlik lause sellest, kuidas talle olevat minuti eest trahvi tehtud ja ta tahtis tegelikult kesklinnast kuukaarti osta. Hmm. That makes sense, right ? Ega kuni sa alles plaanid kuukaarti osta, ei ole ju mingit põhjust bussiga sõites sinu juba olemasolevat üksikpiletit koledate aukudega lõhkuda. Eriti kui see selline teeneline perekonnameene..

Ehk taaskord küsimused sellest, kas ühiskonna igal liikmel on kohus valet hukka mõista ja õiget aktiivselt kaitsta. Paraku on ju niipalju lihtsam vaikselt omaette pead vangutada või keerata lihtsalt selg ja mõelda, et see ei puutu sinusse. Ma andsin vähemalt oma kaks senti, et tädike pisut häbigi tunneks. Ma pole üldse kindel, et see oli piisav..

Sildid:

2 Comments:

Blogger Unknown said...

Küürakat parandab ainult haud... Ilmselt oli proua juba samal päeval uue 8-kroonise aastapiletiga. Iseenesest oli sinust õige talle midagi vihjata, aga kui laiemalt mõelda, siis kui paljud eestlased oleks seda teinud? Ma usun, et mina poleks viitsinud. Halvustava pilguga oleks ehk vaadanud, kuid maailmaparandaja rolli poleks ilmselt võtnud.

Aastaid tagasi õnnestus endalgi jänesejahtijate kätte sattuda. Ja minul oli küll asi selles, et kuupilet oli eelmisel päeval läbi saanud ning kodust bussipeatusesse ei olnud ühtegi putkat... Vastik tunne oli. Esmalt ärev-kartev ja hiljem piinlik. Korrata seda ei taha!

Ei tea, kas selle juhtumi järelmõjuna või lihtsalt veidi ettenägelikumana pole enam selliseid pisipättusi teinud. Mõned Brasiilia tuttavad kasutavad võltsitud ISIC-kaarte, et kinno odavamalt saaks ja on ka mulle pakkund sellist asja. Ma olen kärmelt need ideed halvaks ristinud, sest siis oleks jälle sama jama: sabas seistes oleks ärev-kartlik ja kui jääks vahele, oleks piinlik. Ja kui EI jääks vahele, oleks ikkagi kinoseanss ärev-kartliku tunde pärast rikutud ning naudingut filmist ei saaks ma niikuinii, kui tean alateadvuses, et olen midagi meelega valesti teinud. Ei aitäh :)

23/10/08 14:50  
Blogger Eva Labotkin said...

Märkasin ka hiljuti Tartus pileteid kontrollivat organit.
Tegelikult on nende nimi hoopis "Menetlusteenistus". Selja pealt lugesin.

Ahjaa, vastutusest.
Judge not.

Aasta lõpuni õnnelik ID-pileti omanik.

27/10/08 04:25  

Postita kommentaar

<< Home